Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
PECHOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je věnována problematice ochrany spotřebitele, především problémům v oblasti distančních spotřebitelských smluv. V praktické části je realizován dotazníkový výzkum, kterého se zúčastnili respondenti spadající do různých věkových skupin. V teoretické části jsou rozebrána klíčová slova, která jsou spojena s danou problematikou. Co je to ochrana spotřebitele a její historie. Jak jsou definovány pojmy spotřebitel, podnikatel a spotřebitelská smlouva. Co je nařízeno českou legislativou pro oblast ochrany spotřebitele. Jaké instituce působí v této oblasti. Co je to distanční spotřebitelská smlouva. V praktické části je poté provedena analýza dotazníkového šetření. Jako hlavní problém, který z šetření vyplývá, je stanovena nízká znalost legislativy ochrany spotřebitele mezi běžnými spotřebiteli. V poslední části práce jsou navrženy kroky, které by mohly pomoct situaci zlepšit.
Ochrana spotřebitele na příkladu vybraného sortimentu
Suchanová, Kateřina ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Cílem práce bude na základě teoretických znalostí a vlastního průzkumu zjistit, jaký je současný zájem českých spotřebitelů bránit svá práva v případě, že nesouhlasí s jednáním podnikatelů. Protože ochrana spotřebitele představuje široký pojem, zaměříme se na průzkum v oblasti konkrétního sortimentu, a to obuvi. Dále se pokusíme rovněž pomocí průzkumu zmapovat zájem prodejců obuvi dodržovat svoje povinnosti, odpovídající spotřebitelským právům.
Návrh pracovních listů pro výuku finanční matematiky na SŠ - finanční úvěrové a pojistné produkty, práva spotřebitele
MARŠÁN, Jakub
Cílem práce je vytvoření pracovních listů, které budou určeny pro výuku vybraných témat z finanční matematiky na střední škole. Práce je zaměřena na úvěrové produkty (spotřebitelské úvěry, splátkový prodej, hypotéky), pojistné produkty (životní i neživotní pojištění) a na práva spotřebitele a vychází z rámcových vzdělávacích programů pro gymnázia.
Odpovědnost za vady a záruka podle občanského zákoníku
Šorf, Marek ; Hásová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Cílem diplomové práce je rozbor právního stavu v otázce odpovědnosti za vady a záruky v občanském zákoníku a jejich sporných ustanovení. Práce zkoumá obecnou úpravu pro závazkové vztahy, zvláštní úpravy jednotlivých smluvních typů i specifika spotřebitelských vztahů, a to jak v zákoně č. 40/1964 Sb., tak v novém zákoně č. 89/2012 Sb. Práce se zabývá principy fungování odpovědnosti z vad a záruční odpovědnosti, práv z odpovědnosti za vady a postupu reklamačního řízení. Součástí práce je komparace české úpravy s úpravou anglickou. Z hlediska evropského práva je zkoumána správnost a vhodnost implementace směrnice 1999/44/ES do českého občanského zákoníku.
Ochrana spotřebitele a mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
Kocová, Ivana ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent) ; Šípek, Ladislav (oponent) ; Viestová, Kristína (oponent)
Na základě analýzy právních předpisů, dat a dalších informací o ochraně spotřebitele je navrženo vytvoření konkrétního systému mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Řešení je navrženo ve formě 3 variant s výběrem nejvhodnější varianty a naplňuje základní principy a cíle pro tuto formu řešení spotřebitelských sporů - transparentnost, efektivnější a levnější postup. Pro návrh systému byly využity informace získané ze zahraničních studií, dokumentů, dále také informace z národních zdrojů - dozorového orgánu, nevládních spotřebitelských sdružení, atd. i vlastní zkušenosti s přípravou a praktickou realizací systému mimosoudního spotřebitelských sporů.
Ochrana spotřebitele (Institucionální pojetí)
Zeman, Jiří ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Machková, Hana (oponent) ; Švarc, Zbyněk (oponent) ; Šípek, Ladislav (oponent)
Cílem práce je zhodnotit dosavadní vývoj ochrany spotřebitele, a to zejména v evropském a českém kontextu a analyzovat současný stav ochrany spotřebitele v České republice, se zvláštním důrazem na analýzu reálného naplňování práv spotřebitele v České republice. V práci jsou stanoveny následující tři pracovní hypotézy: Hypotéza č. 1: Předpoklady pro uplatňování ochrany spotřebitele se v celosvětovém měřítku zlepšují. Hypotéza č. 2: Spotřebitelská politika České republiky respektuje evropské principy ochrany spotřebitele a vytváří rámec pro efektivní naplňování spotřebitelských práv. Hypotéza č. 3: Reálné naplňování spotřebitelských práv je závislé nejen na výkonu státní moci příslušnými orgány, ale rovněž na znalostech spotřebitelů a jejich ochotě a schopnosti se svých práv domáhat. Práce je rozdělena do čtyř základních částí. První část se věnuje teoretickým východiskům a ekonomickým souvislostem ochrany spotřebitele, a snaží se nalézt odpověď na otázku, jestli má ochrana spotřebitele teoretické opodstatnění. V textu je dokázáno, že opodstatněnost ochrany spotřebitele spočívá zejména ve vyrovnávání informační asymetrie, která patří mezi časté příčiny selhávání trhu. Je to tedy zejména ochrana spotřebitele v podobě státních zásahů do hospodářství, která snižuje ekonomickou nerovnováhu na trhu. Druhá část analyzuje vývoj ochrany spotřebitele a hodnotí stav ochrany spotřebitele ve světovém a evropském kontextu. Světový kontext je zde chápán v globálním měřítku a jeho analýza by měla potvrdit, či vyvrátit první pracovní hypotézu. Po analýze relevantních dat je možné konstatovat, že zjištění z této části práce potvrzují první hypotézu. Stále více zemí patří do skupiny zemí, které mohou svým občanům zajistit vysoký standard ochrany spotřebitele tak, jak je běžně chápan v politice OSN. Evropský kontext je nahlížen především prizmatem našeho členství v Evropské unii a jeho analýza je nezbytná pro pochopení stavu ochrany spotřebitele v České republice. Třetí část práce je věnována analýze vývoje a zhodnocení ochrany spotřebitele v České republice; společně s předchozí částí tato část poskytuje dostatečné podklady pro vyhodnocení druhé hypotézy. Nutno konstatovat, že až na nepatné výjimky je legislativní úprava ochrany spotřebitele v ČR plně harmonizována s ochranou spotřebitele v celé EU, a tedy že je evropský rámec spotřebitelské politiky plně respektován. Na druhou stranu podrobná analýza vývoje ochrany spotřebitele v ČR a analýza vládní spotřebitelské politiky odhalila určité rezervy v této oblasti. Druhou hypotézu bylo tedy možné potvrdit, nicméně při vytváření efektivního rámce naplňování spotřebitelských práv je ještě prostor pro zlepšování. Čtvrtá část je zaměřena zejména na vyhodnocení výzkumu mezi spotřebiteli, které by mělo potvrdit, či vyvrátit třetí hypotézu. Byl proveden dotazníkový výzkum a následně pak byly zpracovány dotazníky od 313 respondentů. Výsledky byly interpretovány ve vazbě na demografické faktory, jakými jsou věk, vzdělání, pohlaví a povolání. Analýza těchto výsledků potvrzuje třetí hypotézu. Je to zejména ochota, znalosti a schopnosti spotřebitelů, které mají významný vliv na reálné uplatňování jejich spotřebitelských práv. Tyto vlastnosti jsou pak individuální kvalitou, která nemá významnou souvislost se sledovanými demografickými charakteristikami.
Ochrana spotřebitele
Kotová, Šárka ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Novák, Miloš (oponent)
Práce je rozdělena na 2 části. První část se věnuje obecné rovině ochrany spotřebitele. Vymezuje práva a povinnosti spotřebitele, rozebírá konkrétní zákony upravující ochranu spotřebitele a institucionální zajištění ochrany spotřebitele v České republice. Druhá část analyzuje situaci v oblasti potravin, upozorňuje na nástrahy trhu a vyzdvihuje značky kvality, které mohou spotřebitelům ulehčit výběr.
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
JOHNOVÁ, Michaela
Hlavním cílem mé práce je zjištění povědomí spotřebitelů o svých právech. O tuto problematiku jsem se zajímala jak z obecného hlediska, tak se zaměřením na oblast potravin. Potřebné informace byly získány marketingovým výzkumem, konkrétně dotazováním spotřebitelů. Závěr obsahuje výsledky tohoto výzkumu a také návrhy na zlepšení informovanosti spotřebitelů. Tyto návrhy byly konzultovány se Sdružením obrany spotřebitelů v Českých Budějovicích.
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
KRCHOVÁ, Ladislava
Problém ochrany spotřebitele je stále aktuální a týká se většiny z nás. Ochrana spotřebitele by neměla být prioritou pouze pro spotřebitele, ale i pro celou společnost. Článkem ochrany spotřebitele je existence dostačujících právních norem, dozorových orgánů, ale i spotřebitelských organizací. Úkolem těchto organizací je poskytování informací, poradenství a výchova a vzdělávání spotřebitelů. Ve své práci se věnuji zejména reklamacím a odpovědnosti za vady v oblasti města Tábor. Cílem této práce je zjištění povědomí respondentů o znalostech, uplatňování spotřebitelských práv, dále o využívání služeb spotřebitelských organizací. K naplnění těchto cílů byl proveden marketingový výzkum a při zpracovávání výsledků bylo spolupracováno se sdružením obrany spotřebitelů SOS, o.s. Z jeho výsledků je patrné, že spotřebitelé z Táborska vědí, kde informace o ochraně spotřebitele najít, ve většině oblastech ochrany spotřebitele znají svá práva a vědí jak se v případě nedodržování zákonů bránit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.